Den mest värda dagen på länge

Ja så känns det faktiskt :) Så skönt att ha gjort något för en gångs skull.
Jobbade ju som sagt mellan 13:00-16:15 på ett dagis här i Lycksele, var riktigt kul men full rulle hela tiden.
Skulle ha jobbat till 16:30 egentligen men det var bara 2 barn kvar och fick gå en kvart tidigare.

Så stog och väntade på min mor som skulle hämta upp mig, men hon dök aldrig upp och jag höll på att frysa ihjäl.
Hade ingen mobil med mig eller klocka så gick och kollade på klockan på stenbergska stup i kvarten.
Kunde ju varit lite smartare och tagit på mig mera kläder men så var ju inte fallet, vi gick ut klockan 15 med barnen iaf, klockan blev bara mer och mer och jag vågade inte gå därifrån och gå och värma mig någonstans eftersom hon kunde komma när som helst.
Så jag stod och skuttade på stället för att hålla mig varm, och klockan 17 kom hon äntligen och jag var nog inte på det bästa humöret.

Sen hem och äta mat, kikade på lite serier och diskade, sen ringde L och frågade om hon, J och H fick komma och hälsa på, och självklart fick dom det :)
Vi kikade runt på blocket lite och pratade en del.
Såg nyss på A shot at love with Tila Tequila och ska snart försöka somna hade jag tänkt mig.

Jag måste ju bara säga att barn måste ju vara det underbaraste och gulligaste som finns :)
Dom slänger ur sig så roliga saker som får en att le då man tänker tillbaka på det.

Kommentarer
Postat av: Kexchokladätaren

Asså ja säger ju det! dagis är det bästa stället att jobba på! finns alltid något att ta med sig hem efteråt! hoppas du kan få en vikarie plats för nån som vabar eller mamma ledig. riktigt bra erfarenhet ju. var ju inte så länge sen vi pratade om och skaffa barn heller!

XOXO GossipLa

2008-11-18 @ 23:19:38
URL: http://soetla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0