Jag tror jag spricker

Efter Kalle så åkte vi och hämtade upp mormor och morfar för att åka till min moster för att fira jul.
Väl där så hälsade vi på alla och önskade god jul, sen var det dax för mat.
Att man aldrig lär sig från år till år att man inte ska sleva i sig, blev mätt jättesnabbt men det var underbart god mat :)
Sen gick jag, bror och pappa upp på vinden för att spela lite kort, det gör vi alla år :)
Efter ett tag kom min kusins fru också, så vi satt och spelade ett tag tills vi hörde min morbror säga att han skulle gå ut och handla.

Så vi gick ner igen och satte oss ner.
Mina kusinbarn var väldigt otåliga så tomten kom tidigt iår, så det blev julklappsutdelning och dom blev glada :)
Jag fick lite pengar, en klänning, en t-shirt och ett par tjocksockar :)
Det är så härligt att man får ett par nya tjocksockar varje år som mormor stickat, det är dom bästa.
Viggo firade sin första jul och han fick en massa med klappar, ska bli roligt kommande år då han börjar fatta vad som händer.

Efter paketöppningen så blev det fika, chokladkaka med glass :)
Vi satt och pratade ett tag och kollade vad alla fick i julklapp och sen blev det en sväng upp på vinden igen för lite kortspel med broder.
Syster ringde så växlade några ord med henne med, och dom hade haft en lyckad jul.
Det tog inte lång tid förns det var dax för gröt och B fick mandeln iår, så det var bara att rimma för henne och sen fick hon ett pris :)
I och E var så gulliga då dom fick veta att man skulle få ett pris om man hittade mandeln, så dom satt hela tiden och sa att dom fick den.

Morfar och mormor började bli trötta så vi packade in oss i bilen och skjutsade hem dom.
Nu sitter man här hemma och är lite halvtrött och funderar på att dricka lite te innan det är sängdags.

Hoppas ni andra haft en underbar dag idag, och att ni fått många fina klappar :)


Kommentarer
Postat av: Sandra

God Jul sofiiie :)

2008-12-25 @ 13:48:09
URL: http://stoniie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0